1. O home máis tolo pode
volverse Sabio se Deus o ilumina, pero o Sabio non podería volverse
insensato porque é o Señor quen o sostén.
|
|
1'. Máis vale parecer idiota
gabando a Deus que pasar por intelixente negando a evidencia da vida.
|
|
|
|
2. O traballo que convén aos
ignorantes e que os mantén na obediencia e na orde non podería
aplicarse aos homes instruídos e donos de si mesmos.
|
|
2'. Se non atopamos a Deus
durante a nosa vixilia, tampouco o posuiremos durante o noso sono.
|
|
|
|
3. As sutilezas intelectuais son
nimiedades respecto ao coñecemento do mundo total.
|
|
3'. Botemos a nosa ciencia ao
lume e produciranos por fin algo bo, como a simplicidade das cinzas.
|
|
|
|
4. O Sabio e o tolo non dubidan,
non obstante, un posúe e o outro é posuído.
|
|
4'. Abandonemos toda va
malicia e Deus aparecerá nu ante os nosos ollos cegados.
|
|
|
|
5. A vida en Deus primeiro é
dozura, alegría e liberación, logo pérdese na contemplación do Ser sen
análise posible.
|
|
5'. Quen alcanza a Deus en
espírito e en corpo é como a quintaesencia do ceo e da terra.
|
|
|
|
6. A gran rebeldía é buscar a
Deus sen cesar.
O verdadeiro éxito
é alcanzalo sen retorno.
|
|
6'. No lugar oculto, a xoia
luminosa vive actualmente.
«Facendo o ben, o mal
desaparece por si mesmo. Combatendo o mal, córrese o grande risco de
afundirse nel aínda máis».
|
|
|
|
7. Quen se imaxina obrar mal ou
obrar ben segundo os homes penca por ignorancia. Quen está instruído
dispón as cousas e deixa a Deus o coidado de realizar a súa obra.
|
|
7'. Non hai lei para quen habita
a lei, pois el é xa a lei e o amor co Único.
«Que os ignorantes
non expliquen nada e a vida estará menos dividida».
|
|
|
|
8. A alegría de Deus está na
unión dos Sabios e na pregaria dos santos, como está na inspiración dos
artistas, nos xogos dos nenos e nos cantos de toda a natureza.
|
|
8'. Aquel que é verídico
rapidamente é liberado do mundo dos mediocres, pois a luz se separa por
si mesma das tebras que a rodean.
|
|
|
|
9. O Libro é po e cinza
comparado coa viva realidade de Deus. Non obstante, dá o medio para
recoñecer o manancial do ceo e da terra.
|
|
9'. O coñecemento libera o Sabio
e a fe salva o santo, pero é o amor o que os une en Deus.
|
|
|
|
10. A moral dos homes Sabios non
viola as leis naturais.
|
|
10'. Son as nosas mans as que
preparan a terra, pero a bendición do Señor é a que a fai producir o
seu froito.
|
|
|
|
11. O que afaga ao bruto pode
torturar ao santo e o que comprace o Sabio pode repugnar ao home vulgar.
|
|
11'. Esquecerei os que non se
acordaron de min, di o Único.
|
|
|
|
12. Unha vida de traballo, de
pracer, de repouso, de sufrimento, de resignación ou de rebeldía non
vale nin un minuto consagrado a buscar a Deus nun mesmo.
|
|
12'. Quen atravese a barreira do
lume líquido alcanzará o verdadeiro coñecemento do amor.
|
|
|
|
13. A resignación é como a
renuncia a Deus, pois nos mantén na cotra que nos separa del.
|
|
13'. Entreguémolo todo a Deus e
posuiremos o mundo sen prexuízo.
|
|
|
|
14. A felicidade está onde non
hai nin separación, nin cambio, nin morte.
|
|
14'. ¿Como podería haber
repouso para o Sabio mentres unha porción do Ser permanece exiliada na
morte?
|
|
|
|
15. Quen sabe a onde conduce a
morte encheu ben a súa vida.
|
|
15'. Deus ofrece a luz e só a
ela recibe.
|
|
|
|
16. O bo médico axuda á
natureza, e o Sabio é paciente con todos os homes.
|
|
16'. Hai que servirse do fin
de todo para coñecer o comezo de todo.
|
|
|
|
17. Ningunha crenza debería ser convertida nunha obriga.
Deus odia aos
perseguidores e aos mediocres.
|
|
17'. Se atopades a Deus, non o
pregoedes e sobre todo non intentedes convencer a ninguén.
|
|
|
|
18. O Sabio e o tolo ignoran o
medo, non obstante, un domina a morte e o outro é o seu alimento.
|
|
18'. O absurdo é o que libera
das prisións do espírito.
|
|
|
|
19. Cando vos queiran
converter en heroes, non estaredes lonxe de convertervos en mortos.
|
|
19'. Desata antes de que
arranquen.
|
|
|
|
20. A desgracia salva aqueles
que a rutina arrastraba cara á morte.
|
|
20'. O exceso de amor é o que
nos reconduce a Deus, e xamais a mediocridade satisfeita de si mesma.
|
|
|
|
21. O sono, a oración, o amor, o
traballo e a droga fan esquecer a desgracia por un tempo, pero só o
coñecemento de Deus nos libera dela para sempre.
|
|
21'. Todo o que o home arrastrou
na súa caída será rehabilitado con el e a creación revivirá
tranquilizada no seo do Único Esplendor.
|
|
|
|
22. Reprender a un insensato é
afundilo na súa loucura e facerse un inimigo gratuitamente.
|
|
22'. Non golpeemos senón por
compaixón e unicamente para instruír cando o Señor formalmente esíxao.
|
|
|
|
23. Discutir con alguén inferior
é poñerse á súa altura e perder toda oportunidade de ser escoitado.
|
|
23'. O vivente vai aos mortos
para salvalos, pero estes intentan estupidamente matalo, pois non
recoñecen a luz que habita o Universo.
|
|
|
|
24. Quen ten verdadeiramente
razón xamais intenta demostralo, pois sabe que nin sequera a desgracia
é comprendida.
|
|
24'. A santidade é a confianza
en Deus, a xenerosidade para con todos, a abundancia en todo, a alegría
cun mesmo.
|
|
|
|
25. A silveira e o malvado
apártanse co bastón; quen mete aí a man enrédase e esgázase inutilmente.
|
|
25'. A sabedoría última é como a
inocencia primeira, con esta única diferenza: que unha se coñece e que
a outra se ignora.
|
|
|
|
26. O coñecemento primeiro e
último é o que constitúe o ensino de todos os libros santos.
«¡Oh, tesouro
inestimable pisado polos homes ignorantes!»
|
|
26'. Que os crentes que aman o
Libro oren nos seus corazóns e digan: «Que quen nos falou da túa graza,
do teu amor e da túa ciencia estea ebrio de ti para sempre, ¡oh Señor!»
|
|
|
|
27. Poucos homes se perfeccionan
na paz, pois moitos abúrrense e abrándanse nela; e poucos son ensinados
pola desgracia, porque case todos se agarrotan ou se desesperan nela.
|
|
27'. Xogamos con todo o que
creemos ser, pero só conservaremos o que verdadeiramente é.
«A incombustible
pureza».
|
|
|
|
28. ¿Quen liberará a súa alma da
terra estranxeira? E ¿quen fará descender ao Señor na terra santa?
|
|
28'. Cando a forma desaparece, a
substancia da auga emerxe do caos e manifesta a esencia do lume divino.
|
|
|
|
29. Pola loucura do amor é como
nos achegamos a Deus, e pola razón do mundo é como nos afastamos del.
|
|
29'. Observemos o espectáculo do
mundo ata rir ou ata chorar, pero non participemos xamais seriamente
nel, so pena de perdernos na súa noite.
|
|
|
|
30. Deus vive e móvese máis
alá de toda razón humana.
|
|
30'. A máis pequena experiencia
de Deus vale máis que todas as teoloxías do mundo.
|
|
|
|
31. Se queremos chegar ata o
Padre e recibir a herdanza prometida, primeiro habemos de deixar de ser
orfos nas tebras da morte e, en segundo lugar, habémonos de fixar na
Nai santa onde o amor nos madurará.
|
|
31'. O propio do amor é a
confianza e o don ilimitado de si mesmo na liberdade do Ser. Pero cando aparece a máis
mínima coacción desaparecen enseguida o amor e a liberdade.
|
|
|
|
32. O mal non ten existencia
intrínseca, aparece como o ralentizador de calquera parcela de vida que
se afasta do manancial do ben eterno, que é o Ser Deus.
|
|
32'. Un correctivo para os
demais e unha inxustiza para un mesmo: tal parece a desgracia para os
ignorantes.
|
|
|
|
33. Os soles morren e renacen na
auga e na terra nutricias.
|
|
33'. O que foi desunido polo
lume só pode ser reunido por el.
|
|
|
|
34. Non nos comprometamos por
ninguén.
Só Deus pode asumir
unha carga tal, pois sabe liberar das redes da morte.
|
|
34'. A malicia perdeunos, a
simplicidade salvaranos e habitaremos de novo no xardín das delicias.
|
|
|
|
35. A liberdade en demasía
conduce ao ignorante á escravitude da morte.
|
|
35'. Se algo nos contraría
examinemos se é útil aos demais ou a nós mesmos.
|
|
|
|
36. Só o que saíu da morte
coñece o valor do repouso na vida reatopada.
|
|
36'. ¡Oh esplendor!, ¡oh vida!,
¡oh núcleo!, ¡a ti é a quen adoramos!, ¡oh, Eterno das eternidades!
|
|
|
|
37. Non violemos os límites que
Deus nos fixou co fin de non nos afundir nunha morte máis opaca.
|
|
37'. Sexamos ante Deus como un
cadáver nas mans do embalsamador que prepara a resurrección.
|
|
|
|
38. O final da nosa rebeldía
será o final da nosa axitación. Un día, a desgracia cansaranos e acordarémonos de Deus
e volveremos a el.
|
|
38'. Os sabios deste mundo
humillaranse ante o sinxelo que posúe a Deus e a súa luz.
|
|
|
|
39. Deus sorrí ante a rebeldía
dos homes, pois sabe que volverán máis Sabios e máis amantes despois da
súa migración nas tebras da morte.
|
|
39'. Quen coñece e posúe a
verdade non se cansa intentando ter razón fronte a ninguén.
|
|
|
|
40. Podémonos perder eternamente
se o absurdo non nos detén no camiño do extravío e se o amor non nos
reconduce á nosa orixe santa.
|
|
40'. Para algúns, Deus é unha
sublime realidade.
Para outros, parece
ser unha loucura incrible.
«Os intelixentes
rexeitaron o Libro e os sabios do mundo non o comprenderon en absoluto».
|
|
|
|
41. Deus non castiga a ninguén,
a desgracia só é o efecto do noso afastamento do manancial primeiro.
|
|
41'. A verdade resplandece
eternamente, pero a súa vestidura terrestre é escura.
|
|
|
|
42. Quen entrega todos os seus
dons a Deus alcanza a simplicidade divina, que é como a humildade
perfecta.
|
|
42'. Cando deamos e cando
recibamos sen preocupación, estaremos preto de Deus.
|
|
|
|
43. A desgracia é ilusoria
respecto ao Ser, non obstante, ela é a que reconduce ao home ao seu
manancial.
|
|
43'. As leis de Deus e as da
natureza oprimen aos que as violan e liberan aos que as observan.
|
|
|
|
44. O sabio coñece moitas
cousas, pero non posúe ningunha.
O Sabio posúe só unha
e coñece todas as demais.
|
|
44'. Ascendendo e descendendo é
como descubriremos o movemento e o repouso de Deus.
|
|
|
|
45. Non tomemos partido por nada
nin por ninguén, busquemos a Deus que é máis urxente que todo o mundo
enteiro.
|
|
45'. O Sabio actúa
gratuitamente porque sabe que todo está en Deus.
|
|
|
|
46. O home toma conciencia na
separación, na ausencia e no retorno.
|
|
46'. Permanecemos unidos en
Deus, pero somos varios no mundo, segundo os lugares e segundo os
tempos.
|
|
|
|
47. Deus é quen manda e a
deidade quen executa.
O home é quen sementa
e a muller é quen dá a luz.
|
|
47'. Así como a auga serviu para
formar todas as cousas, todas as cousas volverán ser como a auga.
|
|
|
|
48. Destruíndo os seres e as
cousas non atoparemos xamais a Deus, senón que nos fraccionaremos e
afundirémonos aínda máis na morte.
|
|
48'. Os fillos do Único imitan
a obra do Padre e xa viven en paz no mundo presente.
|
|
|
|
49. As hábiles dialécticas non
extravían aos coñecedores, pois a luz santa orienta todos os seus
pensamentos cara ao Único.
|
|
49'. A obra é o que provoca as
discusións, e non estas as que xeran aquela.
|
|
|
|
50. A nosa fe é como o perfume e
como o recordo do invisible mar do mundo, onde repousa o Perfecto.
|
|
50'. O Sabio e o santo non se
cansan de admirar e de gabar a creación de Deus.
|
|
|
|
51. O amor de Deus é como o
recordo intenso da nosa liberdade e da nosa unidade primeira na pureza
do ceo.
|
|
51'. A realización do desexo
está en función da precisión da imaxe concibida, da potencia de
proxección do desexo e da regularidade paciente da pregaria.
|
|
|
|
52. A luz dos nosos corazóns
berra cara a Deus a través das tebras do corpo que a aprisionan, e o
Padre libera á extraviada, e o Fillo aparece no esplendor da unión.
|
|
52'. Hai unha gran beleza e unha
gran virtude na obra do Señor, por iso el traballa sempre sobre ela e
non a rexeita.
|
|
|
|
53. O ignorante descoñece a
instrución antiga e enturba a verdade presente.
|
|
53'. Hai intelixencia en
recoñecer a orixe da desgracia que nos derruba ata o chan.
|
|
|
|
54. Cando non se pode emendar a
árbore estéril, o lume devólvea ás cinzas nutritivas e á auga
fecundante.
|
|
54'. A única perfección é
ascenso, descenso e repouso.
|
|
|
|
55. Ninguén acabará co que di
non, salvo a absurdidade deste non evidenciado na morte.
|
|
55'. A santidade é como unha
maldición para os que a viron, a oíron e non a recoñeceron.
|
|
|
|
56. Admirei a paciencia luminosa
da vida e gabei a quen a madura ata o repouso de Deus.
|
|
56'. A intelixencia da auga e a
memoria da terra forman o corpo-espírito do Universo, pero o amor do
lume é o que lle confire a alma viva.
|
|
|
|
57. Esforcémonos en devir
inmensos co fin de recibir a Deus na súa totalidade.
|
|
57'. Non hai nada que
comprender alí onde todo debe ser sentido.
|
|
|
|
58. O coñecemento verdadeiro
implica a posesión, a absorción e a transmutación.
|
|
58'. É a natureza divina o que
nos consola, o que nos cura, o que nos instrúe e o que nos salva.
|
|
|
|
59. Quen o deixou todo vir e o
deixou todo partir pode volverse utilmente cara a Deus, pois xa está
nel.
|
|
59'. A bendición de Deus fluirá
sobre o que está nu, e a graza de dentro e a de fóra non formarán máis
que unha soa auga.
|
|
|
|
60. Os amigos de Deus son
poderosos, pero parecen vermes. Posúen todas as cousas e trátaselles
como a miserables.
Moran coa sabedoría e
o mundo creos tolos. Desbordan de amor e parecen duros.
|
|
60'. A expresión máis completa
do amor é a xenerosidade e a paciencia para con todos os seres da
creación.
A exemplo do Señor
que comemos e que nos come, o Sabio ensina a luz de vida aos seres
extraviados na morte.
|
|
|
|
61. O mellor pensamento, a
máis bela acción son os que máis nos aproximan á gratuidade divina.
|
|
61'. A aceptación, o desapego
e o esquecemento dun mesmo son a perfección do amor en Deus.
|
|
|
|
62. O amor de Deus é o comezo do
saber, e a súa posesión é o fin da ciencia.
|
|
62'. O primeiro deber é facer
que apareza Deus nun mesmo; o segundo é contribuír a manifestalo nos
demais.
|
|
|
|
63. A timidez é case sempre un
orgullo que se oculta. ¿Quen mendigará a súa vida ao Altísimo?.
|
|
63'. Quen se librou da vontade
de obrar ben e do medo de obrar mal está preto da liberdade de Deus.
|
|
|
|
64. O que se contén é un
Sabio, pero o que se violenta é un tolo.
|
|
64'. O santo que quere ir a Deus
debe liberarse das ataduras do pecado e das da virtude.
|
|
|
|
65. Todos os mestres foron
tratados de orgullosos polos que non podían seguilos, pero eles sorrín
sen responder, pois saben que se esqueceron en Deus para sempre.
|
|
65'. Observemos aos mortos deste
mundo para comprender a qué sono insensato se parece a súa ignorancia
de Deus.
|
|
|
|
66. A graza é o que libera, o
amor é o que reúne, o coñecemento é o que perfecciona e a unión é o que
procura o repouso.
|
|
66'. A sabedoría non empezou
nin rematará xamais. Nela maniféstase o amor en unidade.
|
|
|
|
67. Cando a boca se axita,
escoitemos as palabras do corazón e coñeceremos a verdade respecto aos
que nos falan.
|
|
67'. O débil que di si e que
nunca actúa acumula o desprezo dos homes e sepárase de Deus, pois a
táboa podre non serve nin para a auga nin para o lume.
|
|
|
|
68. As obrigas do mundo parecen
moi pouco urxentes a quen busca a Deus.
|
|
68'. O que é instruído pide a
Deus. O que non o está diríxese aos homes.
|
|
|
|
69. Poucos homes foron
favorecidos aquí abaixo co coñecemento posesivo, pois poucos santos de
entre os mellores son capaces de adquirir o poder divino sen prexuízo
para eles mesmos nin para os demais.
|
|
69'. Estar posuído por Deus é
ser santo.
Posuír a Deus é ser
Sabio.
Pero penetrar a Deus
é ser insensato.
|
|
|
|
70. Cando alcancemos a Deus
non omitamos entregarllelo todo; se non, perderiámoslle enseguida.
|
|
70'. O noso amor e o noso
coñecemento fundiranse na unión divina e o repouso vivo será a nosa
recompensa.
|
|
|
|
71. A linguaxe pode cambiar, o
espírito do Libro non envellecerá, pois ensina o comezo e o fin da
creación aparente e oculta.
|
|
71'. O Libro é para o máis sutil
e para o máis espeso, pois participa do ceo e da terra. Cada un extraerá del segundo a
súa capacidade.
|
|
|
|
72. Vencer ao mundo combaténdoo
ou fuxindo del, tal é a alternativa aparente que se ofrece a todos se
queremos evitar os esmagamentos, as desgarraduras e o enfangamento.
Non obstante, o Sabio
coñece unha terceira solución que libera de todo mal, de toda servidume
e de toda ignorancia, pois é a que separa pacientemente en nós a vida
da morte.
|
|
72'. A perfección do Un
manifestado emana da unión da xoia de ouro e do loto luminoso, xurdidos
pola potencia do sopro divino do caos tenebroso e oculto.
«O último en nacer é
o fillo querido do Padre e da Nai e o irmán benamado das grandes almas».
|